Snuvad på konfekten

Åh, jag är så dum. Som jag hade gått och laddat inför den förbannade vasaloppsspinningen. Jag hade förberett mig, peppat, försakat trevligheter och gått och lagt mig tidigt igår. En pytteliten men ack så viktig detalj bommade jag dock vilket gjorde att hela planen gick om intet. Detaljen var en liten, liten kopp espresso. 

Mina sedvanliga två stora koppar kaffe gick ner till frukosten igår morse och eftersom Andreas fyllde år igår gick det också ner två koppar till fika där på eftermiddagen. Efter att sedan ha blivit bjuden på en väldigt god chiligryta till middag avrundades det hela med en espresso. Klockan var då bara omkring 18, 18.30 så jag tänkte inte så mycket på det eftersom det var lördag. Däremot avstod jag kaffe senare på kvällen när jag träffade Eva för en fika på Costas. Grejen är den att jag ju skulle gå och lägga mig  tidigt eftersom cyklingen började klockan åtta i morse och tänkte inte på att kaffeintaget borde justeras efter detta. En normal vardag dricker jag aldrig kaffe efter klockan 15. Ja, jag vet, jag är inte så häftig men jag har lärt mig den hårda vägen efter alltför många bortkastade nätter. Somna kan jag efter en sen kaffekopp, det är sällan några problem, men jag sover fruktansvärt dåligt och blir kort och gott förstörd. En sådan natt hade jag i natt. Jag var mer vaken än sovandes, kokade i min egen svett, blev jättetörstig, drack stora mängder vatten, blev kissnödig, blev hungrig, drömde underliga drömmar och hade hjärtklappning större delen av natten. Klockan fem i morse gick jag upp och avbokade passet eftersom jag insåg att det inte fanns en chans att jag skulle kunna ro det där i land i det skick jag var i då. Småförbannad somnade jag äntligen om och sov till halv nio. Fortfarande då mådde jag rätt risigt och började inte känna mig som folk igen förrän efter en långpromenad runt Nydalasjön med Mikaela. 

Så det var värdelöst kan jag ju helt enkelt konstatera. Det var däremot trevligt att träffa Eva igår. Om någon hemskt gärna vill skulle jag dock kunna skriva en bok om hur dåligt Costas är. Det är just kaffet och enbart kaffet som alltid är bra där. Det är synd eftersom jag vill minnas att det var mycket bättre både på mat- och fikafronten där förut. 

I fredags var tanken att vi skulle testa Victoria efter att ha hört från flera håll att deras barmeny ska vara riktigt bra. Även här blev jag snuvad på konfekten eftersom det förstås var fullt. Istället hamnade vi på Invito. Där måste jag däremot säga att jag sällan har blivit besviken (inte när jag ätit från menyn i alla fall) och det var bra även denna gång. Så en tumme upp för Invito, en tumme ner för Costas och två tummar ner för min dumhet. 

Kommentarer

  1. Hej Kära Bojan !
    tyvärr är det ju så med Costas, det är bara kaffet som är mycket bra.
    Victoria har tyvärr dålig betjäning.
    Jag har nyss varit i Stockholm hos Sara. Vi gillade Blå porten som passar väligt bra när man är på Liljevalchs och traskar runt. Gondolen var också jättebra. Vi satt i bardelen och åt hummer och hälleflundra och drack champagne. Det var ju min födelsedag !

    SvaraRadera
  2. Jo, maten har jag ju tappat hoppet om för länge sedan och även servicen. Men en kladdkaka trodde jag att de skulle klara av åtminstone, men icket.
    Jag provade Victoria igår faktiskt och var nöjd med både mat och service.

    Det lät som bra inslag i ett värdigt födelsedagsfirande får jag säga! Och grattis i efterskott.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar