Harvande

Jag tar tillbaka allt om jobbet jag skrev i tisdags. Tillbaka på ruta ett i harvandets högborg. Får man fortfarande lista sitt yrke i telefonkatalogen som man fick göra förr i tiden? Jag funderade på Bojan Bojansson, sisyfosarbetare.

Min lösa och lediga torsdagseftermiddag har spenderats med att slänga skräp på Återvinningscentralen med pappa, kastandes lystna blickar på återvinningsarbetarnas nöjda och avslappnade uppsyner. De verkar som ha rätt mysigt. Slänga lite skräp, peka lite, stå ute i solen, gagga lite, inte ha så mycket krav. Helt okej att vara ful på jobbet. Kanske kosta på sig att lukta lite dåligt någon dag.

Hur kan man toppa en sån här dag då kan man fråga sig? Jag testade med Ica Maxi. Det gick sådär. Om jag någonsin kunde lyckas låta bli att handla mellan torsdag och lördag skulle jag nog dels göra lite bättre val av matvaror, dels klara av det på halva tiden och dels vara en lite bättre och mer harmonisk människa. Nu är i alla fall kylen full har potential för en del äta gott i helgen.

Kommentarer