Måndagsmat

Jag tänker inte på något vis låtsas att jag alltid lagar avancerad mat. Matlagning och att testa nya rätter kan vara hur kul som helst men ibland infinner det sig ett fenomen som kallas vardagar. Då är det en väldans tur att det faktiskt finns mat som är snabblagad, god, nyttig och billig. I mitt fall heter den rätten numera ofta blodpudding och serveras förslagsvis med stekt bacon eller kalkonbacon och stekt lök eller rödlök. Har man ingen hemgjord lingonsylt kan man tyvärr lika gärna äta lite grus men så är ju fallet med all lingonsyltsmat, inte minst palt.

Så om vi nu förmodar att någon någonsin kommer att läsa i den här bloggen och dessutom sitter inne på uppslag om bra vardagsmat som man orkar göra när man är måndagseländig så får ni hemskt gärna dela med er.

Idag har jag för övrigt känt mig lite mör i kroppen. Jag och Mikaela bestämde oss för att springa SM-spåret på Gammlia igår, vilket är 10 km och förbannat backigt och eländigt. Som grädde på moset visade det sig att vi hade någon form av hjärnskada eller skyltdyslexi så vi inledde rundan med att springa helt åt helvete och ökade således på språngmarschen med 2-3 km. Idag kändes som en lämplig dag för en podcast-promenad i makligt tempo.

Kommentarer