Premiären

Jag har funderat i flera år på ifall jag kanske skulle ta och börja blogga. Anledningen till att jag aldrig kommit mig för tidigare har varit att jag inte har haft något lämpligt tema. Visst, det finns säkert bra bloggar som har underhållningsvärde utan att ha ett tema men jag tror att det lätt blir både ointressantare att läsa och tråkigare att skriva om det inte finns någon given röd tråd i bloggen. Av den anledningen har jag inte kommit till skott förrän idag. Omgiven av vänner med specifika intressen och mer eller mindre nördiga läggningar har jag nog utgått ifrån att jag har inte har några särskilda intressen och därmed inget att skriva om i en blogg. Tills jag insåg att så inte alls är fallet.

Eftersom jag själv söker efter bloggar med vissa teman att läsa om så måste det ju också betyda att jag har vissa intresseområden. Dessa områden är alltså mat, vin, bakning, träning och till viss del inredning, mode och design. Dock har mat- och vinintresset markant fått ett uppsving på sistone i och med köttets återintåg i mitt liv. Uppvuxen med en kålknaprande mamma i veganernas högfäste Umeå har köttätandet helt enkelt uteblivit under de senaste 12 åren. Jag har genom åren försökt att förse mig med diverse pyssel och hobbys som jag har inbillat mig att jag ska ha någon behållning av men allt det där har jag helt gett upp. Pyssel är tråkigt och min kreativa ådra inskränker sig i stort sett till skapande i form av matlagning och bakning. Så nu blir det alltså andra bullar av när det helt plötsligt inte finns några matrelaterade begränsningar längre.

Jag tänker alltså i den här bloggen odla mina små intressen och passa på att samtidigt skriva eftersom det är något jag gör alldeles för sällan nu för tiden. Om titeln på bloggen kommer att vara passande får tiden utvisa. Det är inte otänkbart att annat än höjdpunkter kommer att behandlas här och emellanåt kan jag också behöva passa på att odla mitt hat i textform. Ja, ni ser väl.

Kommentarer