Tut brum

Det är nog bäst att jag skriver här varje dag så att jag kan gå tillbaka och se att alla dagar verkligen har ägt rum. Just nu tvivlar jag på att tisdag och onsdag verkligen kom med den här veckan. Det var, som så ofta nu, måndag - tut brum - fredag. Förvisso ett ganska angenämt upplägg om jobb inte är det enda som intresserar en i livet men lite gammalt hederligt långtråk inbillar jag mig att man bör hinna med ibland också.

Det verkar inte bli så mycket hemkok i helgen och inte har det varit så mycket i veckan heller. Blodpuddning minns jag men annars är det grått. Ingen aning. Var det gott? Blev jag mätt? Har jag ätit? På lördag blir det nog äta ute i alla fall och på söndag middag hos föräldrarna. Blir det något som ska likna matlagning imorgon så måste jag antingen vara väldigt påhittig eller gå och handla. Alternativ två kommer troligtvis inte att hända eftersom det enda som är sämre än att handla mat är att handla mat på en fredag efter jobbet. Särskilt en löningsfredag för erfarenheten säger att människor tydligen är extra hungriga när lönen har kommit. Annars har jag varit sugen på sushi omänskligt länge nu så om någon har planer som involverar detta imorgon och vill ha sällskap får ni gärna hojta till.

I övrigt känns det fortfarande bra med min bulatub, tackar som frågar. Den luktar lite sämre nu, annars håller den vad den lovar. När jag tänker efter var det ju någon som tilldelade mig smeknamnet Bulan vid nåt tillfälle. Låter Best of Bulan bättre?

Kommentarer