Badass Bojan

Efter intervjun med psykrotandet härom veckan blev jag kallad till en andra intervju förra veckan. Temat för den var Grillning i Heta Stolen och min känsla efteråt var: 1)det här jobbet kommer jag inte att få, 2)det här jobbet vill jag inte ha, 3)det här jobbet vill bara Hitler ha och 4)det här jobbet vill bara ha Hitler. Inte på grund av innehållet i tjänsten, det lät helt bra, men på grund av upplägget på rekryteringen helt enkelt. Syftet som jag uppfattade det var att hitta en person som var rak och hård och helst ett riktigt badass. Uppenbarligen var också en del av syftet att se vilka som inte dukade under för en riktig grillning.

Nu fick jag i alla fall återkoppling idag och företaget hade valt en internrekrytering istället. Det som förvånade mig var att de sa att jag hade gjort ett väldigt bra intryck och var en av toppkandidaterna till tjänsten. Antingen ger jag intryck av att vara ett riktigt badass eller så svarade jag rätt på frågan "Hur mycket vill du ha det här jobbet på en skala från 1-10?" Mitt svar var 8.

Kommentarer