Matrester och bortaäta

Ingen matlagning att tala om har blivit av sedan början av veckan. Eva hedrar för tillfället stan med sin närvaro så vi passade på att ta en liten afterwork på TC igår. Jag har aldrig lyckats med AW på TC förut eftersom det aldrig funnits plats då jag provat. Nu var det just på håret att vi fick sitta. Det var i alla fall helt okej mat, inget märkvärdigt, inget dåligt. Sällskapet var liksom det centrala här då damen i fråga numera huserar i sydligare breddgrader och inte har synts till sedan sommaren. Jag svalde mitt förakt för Costas för en fika där efter maten. Karln borde hålla sig till kaffekokandet för det är han faktiskt riktigt bra på. Det är maten jag har blivit besviken på fyra av fem gånger. Men det här har jag gnällt så mycket på redan att jag lämnar det nu. Skicka ett mejl om du vill ha en avhandling i ämnet.

Eftersom min nya hobby är att vakna i ottan så blev det träning på morgonkvisten och därefter har jag mest sysslat med att vegetera och det känns rätt gemytligt. I kväll blir det något så retro och mysigt som fondue hos Rebecca och Martin. Vad det blir i den vet bara värdparet. Jag har nog bara ätit fondue med ost tidigare och det var på den tiden då man satte sig vid bordet och blev utfodrad, alltså när jag bodde hemma hos mina föräldrar vilket var 7000 år sedan, så det ska bli spännande. Jag tror att jag borde sluta vegetera nu och gå och trycka lite batiktröjor och leta upp nåt onyttigt att röka, för visst hör det liksom ihop med fondue?

Peace. Såatte...

Kommentarer