Överlevd och insöad

Skitveckan på jobbet eskalerade i fredags med en klassisk skitdag. Jag jobbade dock bara till 12 på mitt vanliga jobb så jag hann inte fundera så mycket på annat än att försöka hinna med att ordna det viktigaste. Lätt stressad och sinkad p.g.a. att jag valde cykeln istället för skotern kom jag till jobb nummer två som jag gör ibland på fredagar. Därefter ännu mera stressad slirandes upp till Iksu. Efter en träningsfri vecka kändes det ofantligt bra att få kötta loss lite. Jag firade avslutet på eländesveckan med säsongspremiären av På Spåret, blopudding och en timmes snöskottning. Vis av förra vintern har jag bestämt mig för att upparbeta en strategi för att klara av snömängderna. Nu har jag skottat upp långa banor in på tomten så att man ska kunna forsla bort snön en bra bit bort. Vi blev totalt uppägda av snön förra året och fick helt enkelt ge upp det där med att skotta upp carporten framemot slutet av vintern. Jag var sjukt nöjd med min obehagligt prydliga gård som Ned Flanders skulle ha kastat lystna blickar på. Sedan blev det lördagmorgon.

Återstoden av en av mina fem snöbanor
Nästa strategi blir att göra snöskottning till en ny hobby helt enkelt. Gratis träning, frisk luft och stark rygg (kanske inte så pigg rygg just idag bara) låter ju jättebra. Jag tänker att om jag välkomnar och tycker om snön kanske den inte har lika stor behållning av att jävlas med mig. Nu måste jag bara skaffa ett bra transportmedel  eftersom kommunens strategi för att överleva vintern tydligen är att inte låtsas om den. Det enda jag kommer på som är lagligt och inte är en bil är spark. Är det någon som vet om man kan sparka i djupsnö?

Det ser ju i alla fall ut som att det kan bli en vit jul i år och det var ju onekligen mysigt väder för att påbörja operation julpimpning. Om några timmar kommer Rebecca, Martin, Björn och HJ hit och tanken var att jag skulle ha hunnit få det lite anständigt mysigt här tills dess. Veden ska eldas, renskavsgrytan ska ätas och glöggen ska drickas. Dels har vi köpt Blossas starkvinsglögg med cognac och dels har vi den nya gluekrieken av samma märke som jag skrivit om i tidigare inlägg.
Det är alltså typ en kriek med glöggkryddor kan man väl säga. Han som sålde den till mig på Systembolaget blev helt i gasen och sa att de hade provat den för tio minuter sedan och att den var jättegod (ibland vill jag också jobba där).

Receptet på renskavsgrytan har jag kanske redan skrivit ner här tidigare, det kommer från Systembolaget. Om inte återkommer jag med det samt recension av dryckerna i nästa inlägg. Nu ska det pyntas. Tack, hej.

Kommentarer