Klappat, klart och försvunnet

Hallå...?
Den där masshysterin och kollektiva stressen över julklappar har jag verkligen inte känt av i år och i stort sett allt har varit ordnat sedan förra veckan. Då det kändes som en bra idé att slippa kajka runt på stan och bli smittad av magsjuka, misantropi och dålig stämning beställde jag en del klappar på nätet. Det gick bara bra, sakerna fanns och kom i tid o.s.v. Den första avin fick jag förra veckan, jag tror att det var på tisdagen. Eftersom jag väntade på ett paket till orkade jag inte gå och hämta ut paketet direkt utan inväntade istället nästa avi. Denna kom igår och därför begav jag mig till mitt lokala postkontor (eller vad det nu heter nu för tiden) i eftermiddags för att hämta ut de två paketen. Det ena gick det bara bra med men det andra paketet fanns inte. Avin visade sig vara omärkt, alltså det stod inte på den var den kom ifrån. Men eftersom jag inte har beställt något annat och då jag också fick ett mejl från företaget om att paketet var skickat dagen innan avin dök upp så verkade det ju väldigt troligt att det var från det här företaget avin kom. Postkassörskan erbjöd sig att leta lite och ringa mig senare för en statusuppdatering.

Mycket riktigt ringde hon lite senare och gav mig då det något förvirrande beskedet om att paketet fortfarande inte fanns. Av någon märklig anledning verkade hon tro att min avi kom någon annanstans ifrån och att det var företaget som bara hade låtsats skicka paketet utan att ha gjort det, eller att det låg och skräpade någonstans i någon håla i det avlånga landet. Mycket märkligt tyckte jag. Hennes förslag till lösning på detta var att jag först skulle ringa till företaget och undersöka om det fanns något kollinummer på paketet. Om så inte var fallet skulle jag, och det är nu det blir intressant, komma in till posten följande morgon och prata med min privata brevbärare. Detta tydligen eftersom att denna person har hand om (och sitter och trycker på/ger bort/kastar?) mina paket. Förutom att jag inte riktigt har möjlighet att göra detta då jag borde befinna mig på min arbetsplats imorgon bitti så blir jag lite konfunderad och bekymrad, inte minst eftersom postkassörskan upplyste mig om att de hade inventering av alla paket i helgen och att det då inte fanns där. Företaget hade precis som jag trodde visst skickat paketet och kunde inte se några möjliga förklaringar annat än att paketet har fått möta sin skapare någonstans på Ålidhems postkontor.

Så tyvärr, Niklas, risken är stor att ditt paket inte kommer att ligga under granen. Möjligtvis under min brevbärares gran. Fortsättning följer.

Kommentarer

Skicka en kommentar