Klappjakten del 3

Jag glömde att jag lovade att berätta hur det gick med det försvunna paketet. Det kom till rätta. Då jag fått en påminnelseavi på det försvunna paketet gick jag tillbaka till posten och gjorde ett nytt försök. Och nej, jag gick aldrig dit tidigt på morgonen för att prata med min personliga brevbärare. Samma postkassörska (eller ICA-postkassörska kanske man ska säga) som försökt hjälpa mig tidigare var där och hon hade visst löst mysteriet. Som jag förstod det hade en klisterlapp med paketets nummer troligtvis ramlat av varpå någon hade satt på en ny lapp med ett nytt nummer vilket ledde till att numren inte matchade och paketet hamnade i Ingenmansland. Hur hon ändå hade hittat det förtäljde inte historien och inte heller om det är vanligt förekommande. Om det var min personliga brevbärare som var klantskallen bakom det hela så är jag i alla fall inte förvånad, han ser rätt hjärndöd ut.

Kommentarer