Operation nedvarvning

Efter jobbveckans maratoninledning befarade jag det värsta såhär dagen innan julafton. Helt otippat blev det dock jättelugnt och skönt och vi satt faktiskt mest och gaggade på jobbet. Tur var väl det eftersom jag har känt mig som ett lik idag då jag av någon anledning bestämde mig för att inte sova i natt. Det var väl uppspelt förväntat över den kommande skörden från tomten antar jag. Eller kanske mer troligt en oförmåga att varva ner. Till råga på allt har jag lite smygont i halsen och det var jag inte ensam om på jobbet idag. Så nu tänkte jag prova mina vanliga knep: sova mycket, låta bli att träna, äta enchinacea och eventuellt ta en vitlöksshot. Fast min pappas bästa trick är ju att gurgla jodopaxlösning så har han någon hemma på lager så provar jag nog det. Eftersom jag hade magsjuka hela förra julen så har jag ingen större lust att ligga och må dåligt i år igen, särskilt inte eftersom jag nu ska vara ledig i tio dagar i sträck, woho! Nä, såna dumheter ska motas. Jag har längtat efter julmat och nubbe så nu ska det bli åka av.

Strax tar jag mitt pick och pack för några dagar hos
mamma och pappa för lite traditionsenligt firande. Det enda som avviker för i år (förutom att farmor är utbytt mot en hund) är att vi ska fira med svågern och hans föräldrar. Det ska bli väldans trevligt med lite mer sällskap än vanligt eftersom jag inte är bortskämd med några fartfyllda julaftnar om man säger så. Jessica jobbar kväll och kommer först vid 22-snåret och enligt alla regler och tradition är det hon och jag som klär granen ikväll. Det enda undantaget var väl förra året då eftersom jag låg och kräktes istället. Danne och hans föräldrar ansluter imorgon eftermiddag någon gång och senare på kvällen kommer Niklas efter att han har hängt med sina föräldrar en stund på dagen.

Eftersom jag kommer att ha rätt mycket myror i benen om ett par dagar får man gärna höra av sig till mig om det händer något skojigt på annandagen. Men nu kommer strax min snälla far och hämtar upp mig så jag passar på att önska er alla en riktigt fenomenal jul!

Kommentarer