Sista rycket

En vansinnigt hektisk dag på jobbet idag. Det här kan vara en av de värsta veckorna på året hos oss och till råga på allt har det krånglat lite extra med bland annat telefonin. Vad är det med julen och sjukdomar undrar jag? Varför blir folk så sjuka just till jul? Nu ser jag oändligt mycket framemot att göra ett sista ryck imorgon innan ledighet framtill den 3 januari.

Mysteriet med paketet är ännu inte löst eftersom jag och Posten har ringt om varandra flera gånger idag. Cred ska de ha för att i alla fall ha försökt nå mig! Jag fick dock en påminnelseavi i brevlådan idag på paketet så jag ser verkligen ingen rimlig förklaring till var paketet är om inte just på Posten. Jaja, klappjakten fortsätter in i det sista imorgon.

Om man är sugen på något snabblagat och väldigt gott och råkar ha en bit kallrökt lax hemma kan man göra:

Pasta med rökt lax
rökt lax (jag tog ca 500 g men det räcker med en mindre bit)
1 röd lök
1 morot
1,5 dl vitt vin
1 fiskbuljongtärning
2 dl créme fraiche
1 dl grädde
ruccola
peppar
pasta


Stek skivad lök och morot i lite olja. Tillsätt vin, smulad buljongtärning, créme fraiche och grädde och låt koka några minuter. Koka under tiden pasta. Skär laxen i mindre bitar och tillsätt i såsen mot slutet tillsammans med ruccola. Låt det gosa ihop sig lite och blanda eventuellt ihop såsen med pastan innan servering. Tips från coachen: Håll tassarna borta från saltet innan du tillsatt laxen. Troligtvis behövs inget salt alls. 

Kommentarer