Optimal start på helgen

Arbetsveckan avslutades med att jag tog tag i en hel del jobbiga saker på jobbet och det var rätt skönt att få en del ur världen. Däremot kändes det helt åt helvete med en del av grejerna och det var otroligt befriande att göra helg igår. Nästa vecka börjar heltidsjobb så det var med lite vemod och lätt ångest jag gjorde min sista halvdag på mycket länge igår. 

Det är inte så vanligt med fredagskalasande nu längre men igår slog vi faktiskt på stort och gick på Dressed to Depress på Scharinska efter lite förfestande hemma. Hemligheten med utgång är att man ska satsa på  kvalitet istället för kvantitet och då brukar det allt som oftast också bli roligt. Igår var inget undantag utan det var fullt ös tills vi blev uppmanade att lämna dansgolvet kl 2. Bra musik, glad stämning och ett överraskande bra band som jag inte hört tidigare spelade. Det kan lätt bli en ny favorit faktiskt. Mycket nöjd är jag med början på helgen och nu känns det som att det blev en extradag, även om jag var en aning seg i starten i morse. Att det dessutom kändes lite vårlikt både igår och idag gör ju inte saken sämre. 

Vårkänslorna spirade visst på ICA Maxi också, eller så var det bara allmän yra så här löningshelgen efter årets fattigaste månad. Umeborna verkade i alla fall väldigt hungriga idag och vi var väl inget undantag. Lammfärs och aubergine har handlats och om några timmar kommer Rebecca och Martin hit för att delta i Operation Moussaka. Om man frågar Niklas så spelar moussaka i en helt egen division och har således också en egen betygsskala. Det här blogginlägget avslutas med en riktig cliffhanger: var på moussakaskalan kommer den här moussakan att hamna? 


Kommentarer

  1. Låter som en bra start Jenny! Hoppas att mosskakan blir smarrig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar