Tillbaka

Trots min mastodontlur igår eftermiddag var jag ganska seg på kvällen och somnade hyfsat tidigt efter en stillsam kväll med På Spåret med Rebecca och Martin. Sedan hände något så fantastiskt som att jag vaknade pigg, utvilad och allmänt bäst i morse. Magen var glad och huvudet lätt och som bortblåst var allt elände. Jag blev nästan religiös och firade med att inviga de nya löparskorna och testa merinounderställets svettransporterande egenskaper. Det gick helt över förväntan med tanke på att jag har för mig att det fanns mammutar sist jag tränade. Jag passade på att testa en rolig applikation till min nya mobiltelefon som heter Run Keeper. Telefonen håller reda på var du befinner dig med hjälp av GPS:en och ritar upp rutten på en karta. När rundan är färdig sparas den på en hemsida med information om sträcka, hastighet och en massa annat. Man kan tydligen lägga upp olika program med intervaller och sånt också. Kul grej för träningsnörden med andra ord.

Ikväll ska köttmakandet tas till nästa nivå. Ola hade visst någon form av innanlår av nöt i sitt ägo och av detta ska det skapas rulader i portersås. Om jag kommer ihåg att ta med mig kameran för dokumentation av projekt så lägger jag upp det här senare.

PS: En stilla undran: Varför ser 90 procent av alla löparskor så fenomenalt smaklösa ut? De jag har nu skulle jag förmodligen ha avgudat när jag var sex år gammal och med handen på hjärtat hade jag ingen vidare smak då.

Kommentarer