Utstämplad och nedvarvad

Ännu en fullmatad vecka till ända och nu sitter jag och dräller på jobbet i väntan på att få bege mig ner på stan för en middag på TC. Med lite musik i telefonen och Internet kan man roa sig rätt bra och jag har knappt haft tid att blogga något i veckan så jag tänkte passa på med ett kort inlägg nu.

I tisdags var det vinprovning på Systembolaget och jag tackar min lyckliga stjärna (läs Rebecca) för att jag inte missade det. Jag var fullständigt övertygad om att det var nästa tisdag och hade som mest planerat att sitta och svettas på en cykel ungefär då tills Rebecca hörde av sig och undrade om tiden. Italienska viner var temat och behöver jag säga att det var gott? Tre viner från Toscana, ett från Valpolicella och ett Amarone fanns i glasen och som man kunde föreställa sig tog Amaronen hem första pris. Nästan onödigt gott.

Ett roligt pass Total Training har jag hunnit med och denna gång fick jag och min mage ta revansch på övningen Bananen. Nu gick det betydligt bättre men jag saknade min gördel av träningsvärk litegrann dagen efter. Detta blev jag i och för sig straffad för när jag körde ett corepass igår. Förutom att träna, andas, sova o.s.v. har jag hunnit med att laga lite halvdan och medelmåttig mat, varken tillagad med omsorg, tid eller kärlek så den tänker jag inte berätta mer om.

Nu ska jag förhopppningsvis äta något gott med goa gummor och gubbar, over and out!

Kommentarer