Höstrusk och rivjärn

Jag ser att det har gått nästan fyra veckor sedan mina senaste bekännelser och det är ju förstås inte acceptabelt. Men jag har haft en hel del annat att tänka på, tyvärr inte bara roliga saker. Just nu känner jag mig rätt risig och är rädd att mitt immunförsvar kan ha mött sin överman denna gång. Personen som satt bredvid på spinningen igår satt och snörvlade och luktade misstänkt mycket vitlök så jag väljer att skylla allt på henne. Nåväl, en viss person här hemma passade i alla fall på att fylla 30 år i  helgen så den har blivit rätt välfylld av trevligheter och gott äta. 

Lammrostbiff med rödvinssås, ugnsrostade rotsaker och  hemplockade trattkanteraller. 
Köttet var av sådär kvalitet tyvärr, lite senigt. Man kanske skulle satsa på hemplockat lamm också hädanefter? Såsen var i alla fall jättegod. Gör så här: Stek ett paket bacon med lite lök. Häll på fond, rödvin(ca 1/2 flaska), vatten (lite mindre än vinmängden), socker och ev. lite tomatpuré och låt koka ett tag. När såsen har reducerats silas såsen och hälls tillbaka i kastrullen. Rör ut lite maizena i vatten och red av såsen med.

Getost, lagrad getost, 3-årig gouda och gammal gruyere.
Missade ni  den internationella matmarknaden i stan så
 borde ni skämmas eller gräma er lite. Galet goda ostar!

Föregående helg var det alltså kantarellutflykt på schemat.
 Små men naggande goda.  

Kaka med röda vinbär och vit choklad som jag gjort tidigare.
Jag vet inte hur man gör en länk till ett inlägg i bloggen.
Antingen får någon berätta det för mig eller så får ni hålla
tillgodo med copypaste för jag orkar inte ta reda på det nu.
 http://bestofbojan.blogspot.com/2010/10/kontorets-behovspyramid.html

Kommentarer